Pisanje je čudna umjetnost pa se često pitamo tko smišlja te reklame? Osmisliti, napisati i komunicirati jednostavnu, pamtljivu, efektnu i relevantnu poruku temeljni je izazov svake kreativne oglašivačke komunikacije. Vještina prodavanja se uči i razvija s vremenom, međutim znati prodavati pisanom riječju najveće je umijeće. Copywriting je najkomercijalnije kreativno pisanje i jedan od ključnih elemenata marketinga jer privlači, promovira, potiče i prodaje.
Privlačan i uvjerljiv tekst je presudan za uspjeh reklame. Copywriter je osoba zadužena za pisanje copy-a, odnosno prodajnih tekstova za reklame i oglase. On vješto bira riječi kojima oživljava ideju i pomaže ljudima da se povežu s proizvodom ili uslugom. Copywriteri imaju izbrušenu vještinu pričanja priče, vođenja ljudi kroz tekst i oblikovanja sadržaja na način da pozivaju na akciju. Glavni cilj svakog teksta kojeg pišu je izazivanje akcije kod potencijalnih korisnika usluge ili proizvoda odnosno prodaja.
Suvremene reklame, za razliku od prijašnjih, ne uvjeravaju u kvalitetu proizvoda, već nude cijeli paket značajki s kojima se kupac povezuje kao što su pripadnost novoj skupini, poželjniju sliku sebe, poboljšanje životnog stila itd. Kupci danas puno bolje reagiraju na dobru priču koja ih neće izravno nagovarati na kupnju već ih zainteresirati, educirati i informirati kako bi sami stvorili percepciju o potrebi za proizvodom ili uslugom.
Koje su onda tajne dobrog Copywritinga?
Tajna je u sljedećem: otvorite komunikaciju na zanimljiv način i završite u velikom stilu, ali nemojte zeznuti ni u sredini 😊 . A sada malo ozbiljnije. Ovi elementi su ključni za dobar copy:
Uvjerljivost
Dobar copywriter mora biti stručnjak u uvjeravanju odnosno jako dobro poznavati psihologiju ljudskog ponašanja: što privlači, što odbija, što priželjkuje, kome vjeruje i o čemu sanja idealni kupac. Analizom profila idealnog kupca, copywriter uviđa način na koji će im se približiti i natjerati ih da reagiraju na njegov tekst.
Emocija
Dobar copywriter oblikuje tekst na način da kod potencijalnog kupca izazove emociju jer zna da je rijetko koja odluka o kupovini donijeta racionalno. Ljudi kupuju iz emotivnih razloga odnosno potrebe da budu bolji, ljepši, pametniji, straha, brige za zdravlje i slično. Već u naslovu je potrebno definirati emociju koju želite izazvati odnosno iskoristiti ju da usmjerite kupca ka Vašem proizvodu ili usluzi.
Iskrenost
Dobar copywriter mora pisati iskreno, odnosno paziti da koristi provjerene činjenice i ističe stvarne benefite za kupca jer ako kupac koristeći proizvod otkrije da ono što je pisalo u tekstu nije istina ne samo da neće proizvod više kupiti nego će i odvratiti druge od kupovine.
Direktno obraćanje
Dobar copywriter se direktno obraća kupcu odnosno oblikuje tekst na način da sliči na razgovor s potencijalnim kupcem, a ne na prodajni tekst. Uspostavljanjem dijaloga između Vas i potencijalnog kupca izazivate snažniji efekt nego klasičnim prodajnim tekstom kojim hvalite proizvod.
Jasnoća
Dobar copywriter oblikuje poruku na način da je jasna i dobro izražena, a to se postiže stalnim samopropitkivanjem što zapravo pokušavamo reći. Kupci su danas vrlo nestrpljivi i ako Vaša poruka nije shvaćena, rezultate ćete itekako osjetiti na prodaji.
A trikovi?
Kod copywritinga je vrlo važno da kupac tečno i bez napora obrađuje informacije. Mozak lakše procesuira informaciju ako ju može povezati s nečim poznatim. Evo i nekoliko dobrih fora kako se to postiže:
U poznati izraz ubaci nešto novo
Iskoristi dan. Zasluži san.
Budi svoga jela gospodar.
Tko rano rani, dva popusta grabi.
Priča koja se s užitkom kuša.
Dobro, Bolje, Belje!
Ponovite izraz koji želite naglasiti
Postoji ideja- postoji IKEA.
Tu sam čovjek. Tu kupujem.
S Vama. Uz Vas. Za Vas.
Bilo kad. Bilo gdje.
Novo vrijeme. Nova snaga.
Stvorite nove riječi iz poznatih izraza
čaroban + miris limuna = Čarli
Zagrebačka banka + telefon = Zabafon
čokolada + fantastično = Čokotastično
maksimalno + Baumax = Baumaximalno
Čoksa + Božić = Sretan Čoksić
Osim svega navedenog, za pisanje kreativnog i dobrog prodajnog teksta ključni element je originalna ideja. Zato krenite hrabro u „brainstorming“. Tko zna možda baš Vaša ideja stvori uspješnu kampanju i postane sastavni dio govora u svakodnevnom životu. To je uostalom, osim prodaje, i najveći uspjeh copywritinga.