Marketing je oduvijek predstavljao vrstu komunikacije čija je glavna svrha privući pažnju potrošača i ohrabriti ih da donesu odluku o kupovini. Povijest marketinga je jednako duga kao i povijest prodaje. Privlačenje što većeg broja korisnika i njihovo pretvaranje u vjerne kupce, jedan je od najvažnijih uspjeha svake tvrtke. Dobar prodavač mora imati dobro osmišljenu prodajnu priču. Iz godine u godinu trendovi u marketingu se mijenjaju, razvijaju i evoluiraju, pa ipak cilj je uvijek isti: povećati prodaju!
Umjesto da govorim o tome zašto je on line marketing bolji od off line marketinga ili obrnuto, radije bih istaknula prednosti jednog i drugog.
Offline marketing i njegove prednosti
Pod offline marketing podrazumijevamo konvencionalni marketing koji pomoću različitih izvan mrežnih kanala oglašavanja i promocije dopire do ciljane skupine i to : putem TV i radio oglašavanja, oglasa u tiskanim medijima, vlastitih promo materijala, bilboarda, plakata, promocija, direktne pošte ili sajamskog izlaganja.
Zbog izloženosti tradicionalnim marketinškim kanalima, možete doći do nenamjerne nove publike koja su zapravo potencijalni kupci. Iako niste nužno ciljali na ovaj segment publike obuhvatili ste i njih masovnim medijima što je svakako dodatni plus.
Radio svakodnevno sluša 55,5% hrvatskih građana, a na tjednoj bazi njih čak 91,2%. No televizija je ipak u većoj prednosti jer ju Hrvati gledaju više od šest sati dnevno. Dobro isplanirano reklamiranje putem ovih marketinških kanala donosi velik broj potencijalnih kupaca koji će vidjeti i čuti za promovirani brend.
Vjerovali ili ne, jedan od boljih načina prijenosa marketinške poruke je i tisak. Vizitka, letak ili promotivna brošura možda izgleda kao staromodna strategija, ali je i dalje daje vrlo učinkovita. Držanje nečega opipljivog, poput vizitke ili pisma primljenih klasičnom poštom, sa umetnutim kuponom, može biti vrlo značajno za ciljanu publiku i pozitivno pozicionirati brend u očima kupca.
Direktna komunikacija i osobni pristup kupcu imaju jedinstvenu i posebnu vrijednost koju bi bilo pogrešno zanemariti.
Online marketing i njegove prednosti
Online marketing uključuje set alata i strategija koje se koriste za promoviranje proizvoda i usluga na Internetu. Koristeći digitalne kanale doseže i angažira virtualne posjetitelje kako bi ih pretvorio u korisnike oglašenih proizvoda ili usluga.
Jedna od prednosti on line marketinga koju prvo treba istaknuti je svakako ekonomičnost. Postoji mnogo mogućnosti da doprete do potencijalnih kupaca za malo ili nimalo novca. Svatko može napraviti blog ili web stranicu, snimiti video ili otvoriti stranicu na društvenoj mreži kako bi podijelio informacije o svom proizvodu ili usluzi.
Druga, jednako bitna ako ne i najvažnija, prednost je svakako mjerljivost rezultata. On line marketing je razvio mnogobrojne alate kojima stječete uvid u najisplativije marketing kanale. Možete lako izračunati koliko je svaki kanal profitabilan i što trebate učiniti kako bi ga poboljšali. Budući da možete mjeriti efektivnost svakog vašeg kanala i kampanje, možete i staviti fokus na najprofitabilnije, čime smanjujete troškove marketinga.
On line oglase možete i usmjeriti na publiku koja najbolje odgovara ciljanom tržištu i tako dodatno povećati efikasnost i isplativost marketinga. Kupce možete ciljati po lokaciji, spolu, dobi, zanimanju, visini prihoda i svemu ostalom što zamislite. Dodatnim usavršavanjem alata ciljanja možete doseći potencijalne korisnike sa personaliziranim ponudama. Na primjer, prikupite podatak koji pokazuju da je korisnik provjeravao Vaš web shop proizvod i iskoristiti taj podatak kako bi mu poslali popuste za taj proizvod putem e-mail.
Integracija on line i offline marketinga za sigurnu tržišnu poziciju
Uvjeriti ljude da troše svoje vrijeme i novac nije lako. Posljednjih godina neprestano se lome koplja oko toga da li je bolji on line ili offline marketing. Ovim blogom željela sam se odmaknuti od takvog razmišljanja u kojem se on line i offline marketing međusobno isključuju. Baš naprotiv želim da zajedno sagledamo kako oni zajedno u suradnji predstavljaju pravi marketing miks kojim tvrtke dobivaju najbolju prezentaciju na tržištu.
Integracijom on line i off line marketinga na najbolji način doprinosimo jačanju svijesti o svom brendu. Formula uspjeha je vrlo jednostavna: što više ljudi čuje i zna za vas, veća je vjerojatnost da će poslovati s vama.
Ne postoji bolji način za jačanje brenda od sveobuhvatne on line i off line promocije jer se tako dostiže jedan potpuno novi nivo efikasnosti. Kombinacija on line i off line marketinga omogućuje stalnu prisutnost svugdje i jamči brendu sigurno mjesto u svijesti potrošača.