Postoji više definicija i objašnjenja pojma brend koji često zbunjuju i nameću pitanja što je to zapravo brend, kako stvoriti dobar brend i zašto mi to uopće treba?

Brend je skup mišljenja koje javnost ima o tvrtki, proizvodu ili osobi. Vezuje se uz ime, pojam, dizajn ili drugu oznaku koja razlikuje jedan proizvod od drugog, jednu tvrtku od druge ili jednu osobu od druge. Brendovi olakšavaju ljudima da kategoriziraju i pamte tvrtke, proizvode ili ljude. Okosnicu brendiranja čini proizvod ili usluga – ideja koja želi biti realizirana odnosno priča koja treba biti ispričana.

Dobar brend se gradi na kvaliteti
Nema prečice do uspjeha. Izgradnja dobrog brenda nije jednostavna kao što na prvi pogled izgleda. Potrebno je mnogo više od dizajniranja dobrog logotipa. Potrebno je razviti brending strategiju odnosno dugoročni plan za razvoj uspješnog brenda. Dobro definirana brending strategija utječe na sve aspekte poslovanja. Brending strategiju treba implementirati u svakodnevne interakcije s korisnicima na način da sve fotografije sadrže logo, font slova bude jednak, stil pisanja ujednačen, svi tiskani materijali imaju jednak dizajn odnosno da prate iste smjernice i da personalizacija brenda bude dobro definirana.

Boje, logotip i font koji koristite trebate osmisliti kako bi predstavljao upravo ono što želite da ljudi percipiraju, misle i osjećaju. Ljudi su vizualna bića i prije svega brend zapamte po vizualima. Također treba dobro smisliti i gdje prezentirati svoju priču. Možete pisati blog, snimati video klipove, pisati kolumne ili objavljivati na bilo kojoj društvenoj mreži koja za Vas i za Vaš posao ima smisla. Preko 75% iskustva kupovine donosimo na temelju emocija, a tako je i kad ljudi biraju Vaš brend. Stoga je važno da oblikujemo brend na način koji najviše doprinosi uspjehu.

Brend

Brendiranje tvrtke
Brend predstavlja viziju, vrijednost tvrtke, ali i način funkcioniranja tvrtke. Za uspješno poslovanje tvrtke potrebno je pozicionirati brend na način da označava usmjerenost kvaliteti i etici u poslovanju, zadovoljenju interesa kupaca, zaposlenih i poslovnih partnera na drukčiji način nego to čini konkurencija.

Komunicirajte na ljudskoj razini i stvorite emocionalnu vezu potrošača s Vašom tvrtkom. Vi i Vaši zaposlenici ste najbolji zagovornici brenda. Nitko ne poznaje Vašu tvrtku bolje od Vas. Ispričajte priču o svojem brendu na Vama svojstven način. Učinite to tako da Vas zapamte, da dotaknete svakoga tko čita Vašu priču. Potaknite zaposlenike da osmisle osobni brend koji je sukladan brendu tvrtke i tako dodatno jačajte doseg brenda. Dajte svojim kupcima da objavljuju recenzije ili dijele Vaš sadržaj i time još više daju na važnosti Vašem brendu. Pitajte svoje klijente kako su došli do Vas. To je izvrstan način da dobijete informaciju o tome koje komunikacijske aktivnosti daju najbolje rezultate.

Također imajte na umu da je brendiranje maraton te da su strpljenje i dosljednost najvažniji kako bi se Vaš trud isplatio.

Brendiranje proizvoda
Uspješno brendirati proizvod ili uslugu, cilj je svakoga tko izlazi na tržište. Cilj brendinga je u svijesti potrošača kreirati percepciju da na tržištu ne postoji niti jedan proizvod kao Vaš proizvod. To za početak uključuje stvaranje specifičnog imena, logotipa i slogana, u svrhu postizanja prepoznatljivosti. Brendiranje treba postići jasno slanje poruke kupcima, potvrdu vjerodostojnosti, emocionalno povezivanje ciljnog tržišta s proizvodom ili uslugom, postizanje lojalnosti i motiviranje na kupnju. Važnosti brendinga svakako se treba sjetiti i kad pakiramo proizvod. Ako je pakiranje prekrasno ali ne odražava brand to će rezultirati lošim dojmom o tvrtki. Obratno, ako je pakiranje jednostavno, lijepo i odražava brand, to će ostaviti dobar dojam o tvrtki.


Zaključak

Brendiranje povećava vrijednost Vaše tvrtke, proizvoda ili usluge, a pomoći će i Vama u otvaranju novih poslovnih prilika. Važno je istaknuti i da bi brend trebao rasti i mijenjati se s vremenom odnosno razvijati se u skladu s Vašim poslovanjem. Ukoliko još niste razvili brend svoje tvrtke ili proizvoda, nemojte čekati i počnite već danas. Jer, kako kaže Phil Knight, osnivač Nikea, "Brend je ono što se priča o Vama dok niste u prostoriji."