U proteklih 15-ak godina, Facebook je promijenio poimanje društvenih mreža i proširio mogućnosti djelovanja i oglašavanja za tvrtke. Zatim dolazi na scenu novi igrač - Instagram koji doživljava ogroman rast i uspjeh u građenju aktivnih korisnika. Sa preko 1 milijarde aktivnih korisnika mjesečno, već u 2018. godini Instagram postaje najbrže rastuća društvena mreža.

Evo i malo detaljnije činjenične usporedbe dviju mreža:

Facebook statistika:

  • 2,38 milijardi aktivnih korisnika / mjesečno
  • 4 od 9 stanovnika RH koristi Facebook
  • 99 000 Korisnika Facebook-a u Splitu
  • 96% aktivnih korisnika pristupa mreži putem mobitela
  • 40% korisnika najviše gleda videa preko Facebooka
  • 65 milijuna malih tvrtki ima Facebook stranicu
  • 74% marketing managera je uvrstilo Facebook u svoju brand strategiju

Instagram statistika:

  • 1 milijarda aktivnih korisnika / mjesečno
  • 1 od 4 stanovnika RH koristi Instagram
  • 66 000 korisnika Instagrama u Splitu
  • 500 milijuna aktivnih korisnika Instagram storija dnevno
  • 37% korisnika Interneta su na Instagramu
  • 68% Instagram korisnika posjećuje platformu svakodnevno
  • 65% marketing managera izjavljuje da planiraju koristiti Instagram više za širenje svijesti o brendu.

Kao što je vidljivo iz navedenih podataka, iako Facebook općenito ima bolje brojeve, statistika Instagram-a je puno impresivnija pogotovo u smislu angažmana korisnika. S druge strane, veliki broj korisnika Facebooka je prouzročio da se sve više malih tvrtki osjeća obavezne imati stranicu na Facebooku čak i ako ne planiraju biti posebno aktivne. Time je Facebook utvrdio svoju poziciju vodeće društvene mreže u poslovnom svijetu. Dodatnu prednost mu daje činjenica da je Facebook vrlo informativan. Na Facebook stranici tvrtke možete pronaći sve informacije o tvrtki uključujući točno radno vrijeme, adresu, kontakt podatke i najavu događaja. Facebook je oduvijek bio fokusiran na sadržaj stoga i kreiranje poslovne stranice na Facebooku traje duže nego na Instagramu.

Većina korisnika Instagrama je mlađa od 30 godina, a velik je broj i tinejdžera. Dijelom je to zbog činjenice da mladi vole biti u trendu, a dijelom i zbog načina funkcioniranja Instagrama koji je više vizualniji i dinamičniji kao i prvenstveno orijentiran na ovjekovječivanje momenata. Ljudi ne koriste Instagram da bi se informirali o radnom vremenu tvrtke, nego da bi se uključili i aktivno sudjelovali. To ga čini vrlo efektivnim za građenje brenda i stvaranje popularnosti.

Instagram vs. Facebook

Poslovno gledano, Instagram i Facebook nisu bolji ili lošiji jedan od drugog nego imaju drukčije svrhe. Evo par primjera kako ih ispravno koristiti:

za objavu sadržaja:
Želite objaviti da je hotel privremeno zatvoren zbog preuređenja, sve detalje koliko će trajati preuređenje i kad je ponovno otvaranje – koristite Facebook. Obzirom da se Facebook više bazira na tekstu veća je vjerojatnost da će korisnici pročitati cijelu objavu. Objavljujete slike „behind the scenes“ preuređenja hotela – koristite Instagram. Time ćete postići veći angažman potencijalnih gostiju i probuditi u njima želju da posjete novo uređeni hotel.

za branšu poslovanja:
Instagram je danas većini korisnika postao ono što su modni časopisi bili njihovim roditeljima pa je zato Instagram bolja opcija ako prodajete odjeću, modne dodatke ili bilo koji drugi proizvod koji je prije svega vizualan. S druge strane, prosječna dob korisnika Facebooka je veća, a samim time više korisnika zarađuje i imaju vlastite prihode koje mogu slobodno trošiti. Ovisno o branši Vaše tvrtke to može biti presudan faktor npr. tvrtka za investicije će imati veći uspjeh na Facebooku nego na Instagramu.

za E-trgovinu:
E- trgovina je značajno porasla na globalnoj razini pa tako danas 75% svjetske populacije barem jednom mjesečno kupi nešto putem interneta, čak 55% ljudi to čini putem mobitela a uz to, postotak onih koji preferiraju online shopping raste u prosjeku 14% godišnje. Kada pričamo o E-trgovini na društvenoj mreži prednost dajemo Instagramu. Instagram je svoj put prema web trgovini broj 1 započeo dosta ambiciozno razvijajući svoj Checkout. Iako je trenutno dostupan samo u SAD-u, predstavlja revoluciju u online trgovini preko društvenih mreža jer omogućava kupnju bez izlaska iz aplikacije i svojim funkcijama napada trenutačno najveću trgovinu na svijetu - Amazon.

za oglašavanje:
Facebook i Instagram imaju mnogo toga za ponuditi i pružaju visok povrat na ulaganje. Što se samog tipa oglasa tiče općenito govoreći svakako je bolje ulagati u video oglase na Facebooku ( 8 milijardi video zapisa dnevno) i slikovne oglase na Instagramu.

prema dobi i spolu:
Na Facebooku su najaktivniji muškarci između 25 do 34 godine. Glavna publika Instagrama su muškarci i žene od 18 do 24 godine starosti, iako žene prevladavaju. Ako pokušavate doprijeti do žena iz mlađih generacija trebate se oglašavati uglavnom na Instagramu. Ako su vaša ciljana publika mladi ljudi, onda imate jednake šanse da ih dosegnete na obje platforme. Starija generacija nije toliko aktivna ni na jednoj platformi međutim mnogo je veća šansa da ih dosegnete na Facebooku nego na Instagramu.


I dalje se pitate koja mreža je bolja i za koga?

Ako se trendovi nastave Instagram će prevladati Facebook u oglašavanju a možda čak i broju korisnika, ali za sada Facebook i dalje ima prednost. Obje mreže su jednostavne za korištenje i oglašavanje, a koja će pokazati bolje rezultate za Vašu tvrtku ovisi prvenstveno o načinu pristupanja, korištenja i prirodi Vašeg posla.